Ismeretes: az elmúlt napokban a magyar kormány és a Ryanair csörtéjétől volt hangos a sajtó. A történet azzal kezdődött, hogy a Ryanair vezérigazgatója egy interjúban akormány által kivetett extraprofit-adó miatt modortalan megjegyzéseket tett, megengedhetetlen stílusban nyilatkozott, valamint különböző jelzőkkel illette Nagy Márton, gazdaságfejlesztési minisztert. Ezt követően napvilágot látott a hír mely szerint a légitársaság egyből továbbhárította az utasokra az extraprofitadót. Néhány nappal később pedig arról értesült a közvélemény, hogy fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítványozott a magyar kormány a Ryanair ellen.
A légitársaság azonban, úgy tűnik, hogy emelte a tétet. A Ryanair az utasainak küldött egy levelet, amelyben felszólítja az utasait, hogy csatlakozzanak a légitársasághoz a magyar kormány elleni „harcban”.
Az alábbi levelet küldte a társaság:
„Kedves Utasunk!
A magyar kormány a közelmúltban alaptalan és indokolatlan extraprofit-adót vetett ki a rekordveszteséget elszenvedő légiközlekedési szektorra, ezért szükségünk van az Önök támogatására, hogy ezt az utasainkra
kivetett idióta és igazságtalan adót megszüntessék.
Múlt szombaton Nagy Márton miniszter úr számos hamis állítást tett, amelyeket arra kérünk, hogy fejtse ki:
1) Miért vetnek ki többletnyereségre adót az olyan veszteséges légitársaságok esetében, mint a Ryanair és a Wizz Air, amelyek rekordveszteségekről számoltak be a Covid és az ukrán invázió miatt.
2) Miért állította hamisan Nagy miniszter úr, hogy ezt a többletnyereségre kivetett adót más uniós országokban gond nélkül megfizetik. Ez teljesen hamis – egyetlen más uniós ország sem vetett ki extraprofit-adót egy olyan veszteséges iparágra, mint a légiipar.
3) Miért hazudott Nagy miniszter a magyar családoknak, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy megfizessék ezt az adót, amikor azt állította, hogy „senki sem hárítja át a többletnyereségadót a lakosságra”.
Amint azt Nagy miniszter úr jól tudja, az olyan légitársaságoknak, mint a Ryanair és a Wizz Air, nem rendelkeznek nyereséggel,
és nincs „többletnyereségük”, ezért az uniós jog értelmében a légitársaságok szabadon állapíthatnak meg repülőjegy-árakat az EU-n belüli járatokra (beleértve ennek az idióta adónak a továbbhárítását is) a nemzeti kormányok vagy azok „fogyasztóvédelmi ügynökségeinek” beavatkozása nélkül.